1. Emri i ministrisë: Ministria e Mjedisit Jetësor dhe Planifikimit Hapësinor (MMJPH)
2. Problemi: Kryerja e inspektimeve në mjedisin jetësor pa koordinimin e duhur të qeverisjes qendrore dhe lokale, si dhe mungesa e një mekanizmi me të cilin do të ndiqet zbatimi i inspektimeve në nivelin lokal vë në pikëpyetje efikasitetin dhe rezultatet e tij.Kryerja e inspektimeve në këtë mënyrë nuk jep një pasqyrë reale të zbatimit dhe respektimit të rregulloreve mjedisore nga subjektet mbikëqyrëse që janë të detyruara t’i respektojnë të njëjtat.Mungesa e të dhënave të tilla për përmbushjen e kushteve të përcaktuara në rregulloret mjedisore nga ana e subjekteve mbikqyrëse reflektohet në krijimin e mëtejshëm të politikave në fushën e mjedisitjetësor sipas nevojave. Mungesa e të gjitha ndikimeve të lartëpërmendura në cilësinë e mjedisit jetësor sepse në atë mënyrë mungojnë masat dhe aktivitetet e nevojshme që duhen marrë për ta përmirësuar atë.
Në nivelin e BE-së, inspektimi për mjedisin jetësor rregullohet nga Rekomandimi i Parlamentit Evropian dhe i Këshillit të 4 Prillit 2001 mbi sigurimin e kritereve minimale për inspektimin në mjedisin jetësor në Shtetet Anëtare.Sipas këtij rekomandimi, inspektimi kryesisht rregullohet në përputhje me kërkesat që dalin nga ky rekomandim.Lidhur me organizimin e inspektimit në mjedisin jetësor nga BE-ja në direktiva të caktuara në fushën e mjedisit jetësor, konkretisht në nenin 23 të Direktivës së Emetimeve Industriale 2010/75 / BE pasi, Neni 20 i Direktivës SEVESO III rregullon mënyrën e kryerjes së inspektimit në mjedisin jetësor dhe Rregullorja 2013/2006 për transportin e dërgesave të mbeturinave.
Arsyet të cilët janë qasje për përgatitjen e Ligjit për inspektim në mjedisin jetësor paraqiten në vijim:
– Planifikimi i inspektimit në mjedisin jetësor nuk kryhet në bazë të planifikimit shumëvjeçar i cili do të jetë në përputhje me dokumentet strategjike në fushën e mjedisit jetësor, përkatësisht i njëjti nuk ndjek realizimin e përparësive dhe qëllimeve të përcaktuara nga dokumentet e planifikimit në fushën e mjedisit jetësor;
– Vendosja aktuale e planifikimit dhe monitorimit të mbikëqyrjes inspektuese në përputhje me Ligjin për Inspektim, nuk zbatohet në të gjithë territorin e Republikës së Maqedonisë së Veriut, përkatësisht planifikimi që do të kryhet në nivelin qendror dhe lokal dhe i cili do të marrë parasysh të gjitha subjektet e mbikëqyrjes që me punën e tyre ndikojnë në mjedis ;
– Rregullimi i frekuencës, mënyrës së kryerjes së inspektimit dhe përcaktimit të masave të inspektimit në fushën e mjedisit jetësor;
– Për shkak të numrit të madh të aktiviteteve që kanë një ndikim të rëndësishëm në mjedisin jetësor, të cilat janë nën kompetencat e inspektorëve lokalë të autorizuar për mjedisin jetësor, nuk ekziston asnjë mekanizëm për bashkëpunim dhe kontroll me inspektorët e autorizuar dhe përkatësisht,marrja e masave në rast të mungesës së rezultateve;
– Mungesa e trajnimit profesional të specializuar vazhdimisht dhe aftësimi i inspektorëve të mjedisit jetësor.
4. Korrniza kohore për përgatitjen e aktit:
– Shkurt 2021 – përgatitja e Projekt-ligjit për Inspektimin në mjedisin jetësor dhe Raportit mbi Vlerësimin e Ndikimit Rregullator;
– Maj 2021 – Publikimi i Projektligjit dhe Rregullores mbi Raportin e Vlerësimit të Ndikimit në faqen e internetit të MMJPH-së dhe Ener dhe njoftimi për debate publike;
– Nga 20 deri më 30 qershor 2021 – organizimi i takimeve, debate publike, rishikimi i vërejtjeve të paraqitura nga MMJPH, grupet punuese dhe përfshierja e vërejtjeve të paraqitura;
– Korrik 2021 – Publikimi i propozim tekstit të Ligjit dhe raportit të VNR-së dhe dorëzimi i aktit në Qeverinë e Republikës së Maqedonisë Veriore për konsultim dhe miratim ndërsektorial.
5. Palët e tanguara:
- Organet e administratës shtetërore
– Ministria e Financave
– Sekretariati për Legjislacion
– Ministria e Shoqërisë Informatike dhe Administratës
– Ministria e Ekonomisë
– Ministria e Bujqësisë, Pylltarisë dhe Ekonomisë së Ujërave
– Ministria e Transportit dhe Lidhjeve
– Ministria e Drejtësisë
– Ministria e Vetëqeverisjes Lokale
– Këshilli i inspektorateve të Republikës së Maqedonisë së Veriut
- Njësitë e vetëqeverisjes lokale
– Të gjitha komunat
– BNJVL (Bashkësia e njësive të vetëqeverisjes lokale)
- Odat Ekonomike
– Oda Ekonomike e Maqedonisë
– Oda Ekonomike e Maqedonisë Veri-Perëndimore
– Lidhja e Odave Ekonomike të Maqedonisë Veri-Perëndimore
- Organizatat joqeveritare që veprojnë në fushën e mbrojtjes së mjedisit јеtësor dhe natyrës.
6. Mënyra e përfshierjes së publikut të tanguar
– Publikimi i propozim-ligjit për komente në faqen e internetit të MMJPH-së dhe ENER
– Debate publike,
– Kërkesat për mendime dhe takime me institucionet qeveritare, njësitë e vetëqeverisjes lokale, sektorin joqeveritar dhe komunitetin e biznesit.
7. Adresa e postës elektronike ku palët e tanguara do të jenë në gjendje të shkarkojnë versionin elektronik të propozim ndryshimeve të ligjit dhe projekt Raportin e VNR-së:
8. Adresa dhe / ose adresa e postës elektronike ku mund të paraqiten mendimet, vërejtjet dhe sugjerimet:
9. Personi përgjegjës për kontakt në ministri:
Vesna Indova, udhëheqëse e Departamentit të BE-së
Posta elektronike: v.indova@moepp.gov.mk